Technologijos, kurios įgalina

Augant įmonių ir organizacijų IT poreikiams, sujungėme IT infrastruktūros išmanymą bei programavimo kompetencijas.

atsakysime į jūsų klausimus

Susisiekite




    Siųsti

    Ačiū!

    Jūsų žinutę gavome.

    Grįžti į svetainę

    Klientų erdvė

    Prisijunkite prie Jus aptarnaujančios „Novian“ bendrovės klientams skirtos erdvės

    Pasirinkti kalbą Lietuvių English

    PVM susigrąžinimas iš Europos Sąjungos valstybių „vieno langelio“ principu

    EuropaLietuva
    FinansaiMokesčių administravimasViešasis administravimas

    Šalies gyventojai ir įmonės, apmokestinti pridėtinės vertės mokesčiu (PVM) už verslo veiklą Europos Sąjungos valstybėje narėje, kurioje nėra įsisteigę ar registruoti, neretai turi teisę susigrąžinti mokestį iš tos šalies, kurioje jis buvo sumokėtas. Anksčiau Lietuvos mokesčių mokėtojams dėl to tekdavo pavargti, mat su kiekvienos šalies institucijomis reikėdavo bendrauti atskirai. PVM susigrąžinimo procedūra tapo žymiai paprastesnė, bendrovei „Novian Systems“ įdiegus sistemą EPRIS (elektroninių prašymų priėmimo sistema), kuri leidžia PVM iš Europos šalių susigrąžinti „vieno langelio“ principu.

    Situacija

    Lietuvos mokesčių mokėtojai Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) kasmet pateikia tūkstančius prašymų susigrąžinti kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse narėse sumokėtą PVM. Tokiu būdu šalies gyventojams ir įmonėms iš užsienio kasmet grįžta milijonai eurų.

    Lietuvoje PVM susigrąžinimo iš ES valstybių procesas buvo sudėtingas, ilgai trunkantis ir reikalavo specifinių žinių. Prašymus dėl PVM grąžinimo mokesčių mokėtojams tekdavo pildyti kiekvienai valstybei atskirai.

    Problema

    PVM susigrąžinimo sistemoje buvo teikiamos ne visos reikiamos paslaugos, o duomenys buvo atnaujinami neoperatyviai. Jei šiuo klausimu kreipdavosi didelės organizacijos, susidarydavo dideli prašymų kiekiai, kuriuos būdavo sudėtinga valdyti.

    Be to, sistemos naudotojai negalėjo sekti pateiktų dokumentų apdorojimo proceso ar stebėti susijusių užduočių perdavimo istorijos. Galiausiai, toks ilgas ir sudėtingas PVM susigrąžinimo procesas reiškė, kad teks disponuoti mažesnėmis apyvartinėmis lėšomis.

    Siekiant supaprastinti ir pagreitinti šią procedūrą, buvo nuspręsta senąją sistemą pakeisti modernia – patogesne ir operatyvesne.

    Sprendimas

    Iškilus patogesnės, paprastesnės ir lengviau mokesčių mokėtojų naudojamos sistemos poreikiui, „Novian Systems“ (tuo metu „Algoritmų sistemos“) sukūrė ir įdiegė elektroninių prašymų priėmimo sistemą (EPRIS). Ji užtikrina paslaugų pilnumą, duomenų atnaujinimo operatyvumą ir turi funkcionalias sąsajas su kitomis VMI sistemomis. Įgyvendinti IT sprendimai užtikrina su mokesčių administravimu susijusių elektroninių paslaugų automatizuotą apdorojimą.

    Rezultatas

    Naujoji sistema užtikrina galimybę šalies gyventojams ir įmonėms visoms Europos Sąjungos šalims teikti PVM susigrąžinimo prašymus „vieno langelio“ principu. Tai reiškia, kad pakanka užpildyti vieną dokumentą ir prašymą gauna visos jame nurodytos ES valstybės narės.

    Sistemos atnaujinimai pagerino automatizuoto PVM mokėtojų registravimo funkciją ir užtikrino patikimą mokesčių mokėtojų duomenų apsaugą. Naujoji sistema taip pat padidino PVM susigrąžinimo procedūros skaidrumą, pradėta operatyviai keistis informacija tarp VMI ir mokesčių mokėtojų, viešojo administravimo institucijų bei kitų inspekcijos teikiamomis paslaugomis besinaudojančių subjektų.

    Įdiegus EPRIS, pagerėjo VMI paslaugų, susijusių su mokesčiais ir sumų administravimo procedūromis, kokybė bei prieinamumas. Be to, buvo išplėtotas viešojo administravimo sprendimų priėmimas, naudojant informacines technologijas. Dėl to padidėjo VMI veiklos efektyvumas, sutaupoma lėšų, laiko bei žmogiškųjų išteklių.

    Kad naujoji sistema veiktų kokybiškai ir efektyviai, „Novian Systems“ ne tik rūpinosi EPRIS kūrimu, analize, programavimu bei diegimu, bet ir užtikrino sistemos palaikymą bei priežiūrą.