„Novian Technologies“ kartu su „Etronika“ skaitmenizavo Kirgizijos pašto finansinių paslaugų teikimą šalies gyventojams. Kalnuotoje šalyje su daugiau nei 6 milijonais gyventojų, kurių dalis gyvena nutolusiose vietovėse, tai leido greičiau gauti finansines paslaugas, sumažinti administracinius kaštus ir padidinti teikiamų finansinių pašto paslaugų patikimumą. Lietuvos įmonių įgyvendintas projektas – tai vienas iš kelių pagrindinių Kirgizijos finansinio sektoriaus vystymo programos projektų, finansuotų Pasaulio banko lėšomis.
Situacija
Kirgizija – kalnuotų vietovių kraštas, didelė dalis šalies gyventojų įsikūrę sunkiai prieinamose, nuo pagrindinių šalies miestų stipriai nutolusiose vietovėse. Per visą šalį išsidėstę pašto skyriai yra patogūs ir tuo, kad gyventojams teikia ir finansines paslaugas.
Problema
Modernėjant šaliai, Kirgizijos pašto naudota sistema nebetenkino išaugusių gyventojų poreikių. Greitėjantys procesai reikalavo operatyvių, efektyvių, plataus spektro pašte teikiamų paslaugų. Negana to, dalyje pašto skyrių rankiniu būdu teikiamos paslaugos neatitiko svarbių tarptautinių finansinėms paslaugoms taikomų reikalavimų, pavyzdžiui, tarptautinio pinigų plovimo prevencijos reglamentų.
Sprendimas
Siekdama skaitmenizuoti ir pagreitinti pagrindinių finansinių paslaugų teikimą šalies gyventojams valstybinė įmonė „Kyrgyz Pochtasy“ pasitelkė IT infrastruktūros sprendimų bendrovę „Novian Technologies“ (tuo metu BAIP) ir finansinių technologijų įmonę „Etronika“.
„Novian Technologies“ šiame projekte veikė kaip generalinis rangovas, atsakingas už projekto įgyvendinimo koordinavimą ir technologinės dalies įgyvendinimą, t. y. kritinės IT infrastruktūros projektavimą, įrangos tiekimą ir diegimą.
Projekto metu bendrovė sukūrė modernią pagrindinę IT infrastruktūrą, taip pat rezervinę, veiklos tęstinumą užtikrinančią infrastruktūrą ir modernizavo darbo vietas, saugos sistemas, atliko kabeliavimo bei kitus moderniai infrastruktūrai reikalingus darbus.
Bendrovė „Etronika“ Kirgizijos pašte adaptavo ir įdiegė pašto valdymo sprendimą, prijungė daugiau kaip 100 partnerių, pašto tinkle teikiančių per 200 paslaugų.
Rezultatas
„Novian Technologies“ projekto metu pilnai įrengė ir modernizavo 550 pašto skyrių, dalį jų – kalnuotose, sunkiai pasiekiamose vietovėse. Naujoji sistema paštui leidžia centralizuotai valdyti partnerių paslaugas, o pašto klientams suteikė priėjimą prie finansinių paslaugų.
Įgyvendinus pašto paslaugų skaitmeninimo projektą, Kirgizijos paštas įgijo priemonių, leidžiančių greitai organizuoti vietinių perlaidų paslaugų teikėjų integraciją bei supaprastinti darbą su verslo klientais, teikiančiais finansines paslaugas per pašto tinklą.
Projekto metu įdiegtas ir adaptuotas sprendimas taip pat užtikrina, kad teikiamos finansinės paslaugos atitiktų tarptautinius ir nacionalinius pinigų plovimo prevencijos reikalavimus.
Šalies žmonės projekto naudą praktiškai pajuto per paslaugų paprastumą ir pasiekiamumą, o valstybė – per sutaupytas lėšas, finansinių paslaugų kokybę ir duomenų saugumą.