Bangladešo nacionalinio duomenų centro modernizavimas

Bangladešas
FinansaiPaslaugos gyventojamsViešasis administravimas

Bangladeše sukūrus kompleksišką elektroninių paslaugų teikimo sistemą, iškilo efektyviai veikiančios organizacijos, kuri jungtų elektroninių paslaugų duomenų centrus su valstybiniu debesimi, poreikis. „Novian Technologies“ pertvarkė ir integravo valstybinio debesies infrastruktūrą taip, kad valstybinės institucijos galėtų patogiai ir efektyviai jį naudoti. Projekto rezultatas – paprastas valstybinio debesies naudojimas valstybinėse institucijose, suprantama kainodara, efektyvus valstybinių resursų panaudojimas, patogi sistemų ir programinės įrangos integracija į valstybinį debesį.

Situacija

Bangladešas – viena spalvingiausių ir kartu viena skurdžiausių pasaulio šalių. Jautriausios šalies visuomenės grupės – moterys, senjorai, žmonės su negalia – nuolat susidurdavo su sunkumais, kai prireikdavo pasinaudoti pagrindinėmis, svarbiausiomis valstybinių institucijų paslaugomis.

Pastaruosius dešimt metų šalyje aktyviai vystoma skaitmeninio Bangladešo strategija. Nuo 2010-ųjų čia įkurta 5 400 elektroninių gyventojų aptarnavimo centrų, užtikrinančių šalies gyventojams geresnį informacijos, komercinių ir valstybinių paslaugų prieinamumą nepriklausomai nuo jų išsilavinimo.

Šiuose centruose galima pasinaudoti daugiau nei 150 viešųjų ir privačių paslaugų: žemės nuosavybės, gimimų ir mirčių registrais, asmens dokumentų išdavimu, elektroninėmis medicinos paslaugomis, draudimais ir t.t. Šiuose centruose gyventojai taip pat gali atsidaryti banko sąskaitą.

Elektroninių paslaugų centrai šalyje išdėstyti taip, kad nuo bet kurios kaimo vietovės nebūtų nutolę toliau nei keturis kilometrus. Dažnai jie veikia vakarais ir per atostogas, tai leidžia gyventojams naudotis paslaugomis po jų darbo valandų. Taigi, elektroninių paslaugų centrai suteikia galimybę pasinaudoti paslaugomis efektyviai, nemokamai, sutaupyti laiko ir išleisti mažiau pinigų.

Šių centrų paslaugomis šalies gyventojai per mėnesį vidutiniškai pasinaudoja 5,1 milijonus kartų. Paskaičiuota, kad per pastaruosius septynerius metus viešųjų paslaugų gavimo laikas šalyje vidutiniškai sutrumpėjo 85 proc., kaštai sumažėjo 63 proc., o fizinių apsilankymų įstaigose skaičius sumažėjo 40 proc. Elektroninių paslaugų centrai Bangladešo gyventojams per 7 gyvavimo metus sutaupė daugiau nei 2 milijardus dolerių!

Problema

Sukūrus šitokią didžiulę ir kompleksišką elektroninių paslaugų teikimo sistemą Bangladeše kilo poreikis įkurti atskirą organizaciją, vienijančią elektroninių paslaugų duomenų centrus su valstybiniu debesimi (GovCloud). Naujai kuriamai organizacijai reikėjo efektyvios veiklos modelio.

Sprendimas

„Novian Technologies“ (anksčiau veikė kaip BAIP) pertvarkė ir integravo valstybinio debesies infrastruktūrą taip, kad valstybinės institucijos galėtų patogiai ir efektyviai jį naudoti: parengė paslaugas sujungiančią verslo strategiją, ją lydinčią rinkodaros strategiją, sukūrė paslaugų katalogą, efektyvią kainodaros strategiją.


Įdiegtas paslaugų užsakymo (angl. self-service) portalas, paslaugų apmokėjimo modelis ir debesijos paslaugų valdoma informacinė sistema (angl. Cloud management system). Suorganizuoti mokymai duomenų centro vadovams ir IT specialistams technologijų, verslo vystymo, klientų aptarnavimo ir pardavimų srityse.


Įdiegta atviro kodo orkestravimo platforma, sukurtas tvarus, pokyčiams lankstus (angl. future-proof) sprendimas.

Rezultatas

Greitas ir paprastas valstybinio debesies naudojimas valstybinėse institucijose, suprantama kainodara, efektyvus valstybinių resursų panaudojimas, patogi sistemų ir programinės įrangos integracija į valstybinį debesį.