Kritinės IT infrastruktūros valdomos paslaugos

Teikiame kritinės IT infrastruktūros kūrimo, plėtros ir valdymo paslaugas. Užtikriname, kad kliento infrastruktūra būtų naudojama saugiai, našiai ir efektyviai.

Plačiau

Sprendimai pokyčiams

Kuriame IT sprendimus, jungiančius Jūsų organizacijai aktualias skaitmeninės transformacijos sritis.

Plačiau

Aplikacijos organizacijoms

Organizacijos spartesnei veiklai siūlome aplikacijas, kurios automatizuoja pasikartojančius procesus.

Plačiau

BAIP užbaigė nacionalinės reikšmės GovCloud projektą Bangladeše

Naujienos
2019 / 12 / 03
3 Min. skaitymo

Beveik metus trukęs Nacionalinio duomenų centro (NDC) Bangladeše modernizavimo projektas oficialiai baigtas. Kompanija BAIP ir projekto partneriai sumuoja rezultatus, dalijasi išmoktomis pamokomis ir ruošiasi kitiems valstybinio debesies (GovCloud) projektams Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse, kuriančiose gerovės valstybę plėtojant skaitmeninių viešųjų paslaugų prieinamumą valstybės mastu.

Bangladešas vakar ir šiandien

Bangladešas – viena skurdžiausių ir tuo pat metu viena spalvingiausių pasaulio šalių. 75 procentai žmonių čia gyvena kaimuose prie upių pakrančių, tarp bambukų ir bananų miškų.

Bangladešas patenka į tankiausiai apgyvendintų pasaulio šalių dešimtuką. Vos du su puse karto didesnėje už Lietuvą teritorijoje gyvena daugiau nei 163 milijonai gyventojų. Kasdien šalyje gimsta 8000 žmonių, o 2,5 tūkstančio – miršta.

Nors Bangladešas šiuo metu patenka į sparčiausiai besivystančių pasaulio šalių dešimtuką, jis vis dar tebėra viena iš neturtingiausių šalių pasaulyje. Dienos uždarbio vidurkis čia siekia vos vieną eurą, gyventojai vidutiniškai suvartoja apie 3 kg mėsos per metus, o gyvenimo trukmės vidurkis nesiekia 60 metų.

Elektroninių paslaugų centrai keičia žmonių gyvenimus

2021 – aisiais metais Bangladešas švęs šalies nepriklausomybės penkiasdešimtmetį. Iki šios sukakties šalyje numatyta įgyvendinti daug ambicingų projektų, kurių užduotis – ištraukti šalį  iš skurdžių trečiojo pasaulio šalių sąrašo.

Pastaruosius dešimt metų šalyje aktyviai vystoma Skaitmeninio Bangladešo strategija. Nuo 2010-ųjų čia įkurti 5,400 elektroniniai gyventojų aptarnavimo centrai, užtikrinantys šalies gyventojams geresnį informacijos, komercinių ir valstybinių paslaugų prieinamumą nepriklausomai nuo jų išsilavinimo. Šiuose centruose galima pasinaudoti daugiau nei 150 viešųjų ir privačių paslaugų: žemės nuosavybės registras, gimimų ir mirčių registras, asmens dokumentų išdavimas, elektroninės medicinos paslaugos, draudimai ir t.t.. Šiuose centruose šiandien gyventojai gali netgi atsidaryti banko sąskaitą.

Elektroninių paslaugų centrai šalyje išdėstyti taip, kad nuo bet kurios kaimo vietovės nebūtų nutolę toliau nei keturis kilometrus. Dažnai jie veikia vakarais ir per atostogas, tai leidžia gyventojams naudotis paslaugomis po jų darbo valandų. Taigi, elektroninių paslaugų centrai suteikia galimybę pasinaudoti paslaugomis efektyviai, nemokamai, sutaupyti laiko ir išleisti mažiau pinigų.

Šių centrų paslaugomis šalies gyventojai per mėnesį vidutiniškai pasinaudoja 5,1 milijonų kartų. Paskaičiuota, kad per pastaruosius septynerius metus viešųjų paslaugų gavimo laikas šalyje vidutiniškai sutrumpėjo 85%, kaštai sumažėjo 63%, o fizinių apsilankymų įstaigose skaičius sumažėjo 40%. Elektroninių paslaugų centrai Bangladešo gyventojams per 7 gyvavimo metus sutaupė daugiau nei 2 milijardus dolerių!

Nacionalinis duomenų centras – Skaitmeninio Bangladešo‘2021 strategijos širdis

Sukūrus tokią didžiulę ir kompleksišką elektroninių paslaugų sistemą kilo būtinybė modernizuoti ją vienijančią organizaciją taip, kad ši užtikrintų efektyvią esamos GovCloud IT infrastruktūros veiklą: paslaugų sistema būtų aiški ir patogi naudotis, infrastruktūra lanksti ir lengvai integruojama su naujomis sistemomis („future-proof“), o pati organizacija veiktų efektyviai ir tvariai, tai yra išlaikytų save.

Lietuviai Bangladešo Nacionalinam Duomenų Centrui parengė IT paslaugų katalogą ir jo valdymo modelį, verslo plėtros strategiją ir ją lydinčią marketingo strategiją. Buvo sukurtas paslaugų katalogas, užsakymų valdymo (self-service) portalas, paslaugų apmokėjimo modelis ir debesijos paslaugų valdoma informacinė sistema. Suorganizuoti mokymai NDC vadovams ir IT specialistams technologijų, verslo vystymo, klientų aptarnavimo ir pardavimų srityse.

„Kompanija BAIP garsėja drąsa imtis kritiškai svarbių, nestandartinių projektų, šis – vienas tokių. Egzistuojančiai kompleksiškai valstybinei organizacijai sukūrėme efektyvų, modernų tvarios veiklos modelį. Tokiu būdu prisidėjome prie sėkmingo „Skaitmeninio Bangladešo“ strategijos įgyvendinimo, be to, įgijome labai svarbios ekspertinės patirties kuriant tvarios organizacijos modelį valstybinei organizacijai,“ -projektą komentavo BAIP generalinis direktorius Gytis Umantas. – „Matome didžiulį šių žinių poreikį tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Europos Sąjungos šalyse, kuriose sparčiai vystosi elektroninių paslaugų gyventojams tinklai, vadinamasis GovCloud.“

Debesų kompiuterija ir atviro kodo sprendimai –technologijos, be kurių neįsivaizduojama efektyvi šiuolaikinių organizacijų veikla

Debesų kompiuterija suteikia galimybę optimizuoti išteklius, didinti jų efektyvumą, todėl šiuo metu ji yra pagrindinis viešojo valdymo kaitą lemiantis elementas.

Bangladešo Nacionalinio Duomenų Centro modernizavimo projekto metu maksimaliai orientuotasi į atviro kodo sprendimus tam, kad klientas gautų ekonomiškai naudingą sprendimą, ir galėtų lengvai keistis prireikus. Įdiegta atviro kodo orkestravimo platforma užtikrina, kad sukurtas sprendimas Bangladeše bus „future-proof“, t.y. galės išgyventi ir palaikyti įvairius pokyčius. Taip sparčiai augančioms ir kintančioms organizacijoms ši galimybė ypač svarbi.

Kintantis IT paslaugų tiekėjų vaidmuo

IT infrastruktūra šiandien yra ne tik organizacijos valdymo ir teikiamų paslaugų pagrindas. Šiandien organizacijos tikisi kompleksinio problemų sprendimo iš vienų rankų. IT organizacijos vis dažniau tampa klientų veiklos vystymo strateginiais partneriais, užtikrinančiais nepertraukiamus, sklandžius, laikui ir pokyčiams atsparius kliento veiklos procesus. IT įmonės šiandien kalba ne tik apie technologijas, bet kartu su klientu ieško sprendimų pasirenkant veiklos bei marketingo strategiją, padeda spręsti personalo kompetencijos klausimus. Tokie uždaviniai reikalauja didelio įsitraukimo, kuria partnerystės ryšius ne tik tarp organizacijų, bet ir tarp atskirų valstybių.

Efektyvūs integruoti sprendimai ir paslaugos

Technologijos Jūsų tikslams

Susisiekite